Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Poruchy attachementu predikované dotazníkovým šetřením ECR u nezletilých klientek s nařízenou ústavní výchovou z důvodu užívání návykových látek - série kazuistik
Horváthová, Klára ; Libra, Jiří (vedoucí práce) ; Pešek, David (oponent)
VÝCHODISKA: Poruchy attachmentu mají dopad na budoucí kvalitu mezilidských vztahů a souvisí s poruchami v dospívání, například se sklony k rizikovému chování. Klientky umístěné v diagnostickém ústavu a na přidružených pracovištích mají narušené vztahy a současně se u nich rizikové chování prokazatelně vyskytuje. Rodinné zázemí, ze kterého klientky přicházejí, je často nefunkční či narušené, v čemž mohou hrát roli mimo jiné i poruchy attachmentu. CÍLE: Zjištění procentuálního zastoupení poruch attachmentu u dívek s nařízenou ústavní výchovou z důvodu užívání návykových látek a následné zpracování případových studií u vybraných poruch predikovaných dotazníkovým šetřením ECR (Experiences in close relationships). Cílem je tedy hlubší vhled do problematiky poruch attachmentu a mladistvých závislých dívek s nařízenou ústavní výchovou. METODY: Kvantitativní výzkum - předložení dotazníkového šetření ECR a následné statistické vyhodnocení. Kvalitativní výzkum - případové studie klientek s prokázanou poruchou attachementu formou polostrukturovaných rozhovorů. Diskuze dat získaných v obou částech výzkumu. VÝSLEDKY: Výzkumem bylo zjištěno, že poruchy attachmentu jsou u této cílové skupiny hojně rozšířeny. Jistá citová vazba byla dotazníkem vyhodnocena pouze u jedné klientky z 32 dotázaných. Úzkostnou vazbu si...
Rozvoj reflexivní schopnosti dítěte (přehledová studie)
Vokatá, Dana Amelie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
v českém jazyce V předložené práci se zabývám Fonagyho (Fonagy, 2006; Fonagy a Target, 2001; Fonagy a Target, 2002; Fonagy aj., 2008; atd.) metakognitivním konceptem reflexivní schopnosti (Mentalisierung), který je úzce spojen s teorií kvality raných vztahů (Bindungstheorie), s psychoanalýzou a s vývojovou psychologií. Rozhodující vliv pro rozvoj reflexivní schopnosti mají rané vztahy dítěte. V této práci představím několik autorů, zabývajících se touto problematikou v čele s J. Bowlbym, zakladatelem teorie kvality raných vztahů. Cílem této práce je nastínit souvislosti, resp. důležité, v literatuře empiricky prověřené faktory, které ovlivňují vývoj reflexivní schopnosti dítěte - zejména faktory vnějšího prostředí (rodiče, opatrovníci, peers) s vývojovými předpoklady dítěte.
Systém podpory rodin dětí se zdravotním postižením
Náměstková, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
NÁMĚSTKOVÁ, Petra. Systém podpory rodin dětí se zdravotním postižením. Praha: Katedra sociální práce, Universita Karlova, 2015. 70 str. Diplomová práce. Práce se věnuje problematice systému podpory rodin dětí se zdravotním postižením. Cílem této práce je zkoumání současných podpůrných systémů rodin dětí se zdravotním postižením na území České republiky. Teoretická část popisuje základní charakteristiky jednotlivých druhů zdravotních postižení, je zaměřena na život rodin, které pečují o dítě s postižením, přibližuje teorii sítí a v potřebných souvislostech zdůrazňuje problematiku sociální pomoci o jedince se zdravotním postižením a možnosti využívání svépomocných skupin. K získání potřebných dat pro naplnění cíle práce bylo využito strukturovaného rozhovoru jako jedné z technik kvalitativního výzkumu. Respondenty se stali rodiče dětí se zdravotním postižením. Protože výzkumný soubor diplomové práce obsahuje pouze dvacet rodin dětí se zdravotním postižením, není možné získané poznatky zobecnit na veškeré rodiny pečující o děti se zdravotním postižením na celém území ČR. Je nutné k tomuto faktu přihlédnout a veškeré závěry aplikovat pouze pro zkoumaný soubor, který vznikl na určitém místě a v určitou dobu. Na základě výsledků výzkumného šetření této práce lze konstatovat, že v 70% oslovených rodin je...
Institut pěstounské péče na přechodnou dobu z pohledu sociálních pracovníků sociálně-právní ochrany dětí
Lukešová, Olga ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo analyzovat, jaké zkušenosti mají sociální pracovníci sociálně-právní ochrany dětí v Severních Čechách s pěstounskou péčí na přechodnou dobu. Dále pak zmapovat, kde vnímají pozitiva a kde naopak úskalí tohoto institutu. První část mé práce je zaměřena na teorii attachmentu, historický vývoj náhradní rodinné péče, aktuální systém náhradní rodinné péče v ČR a vymezení a definici institutu pěstounské péče na přechodnou dobu. Dále se práce zabývá novelou zákona o sociálně - právní ochraně dětí, přijetím a adaptací dítěte v náhradním rodinném prostředí, rolemi a kompetencemi sociálního pracovníka sociálně - právní ochrany dětí při realizaci pěstounské péče na přechodnou dobu. Pro tuto práci byla zvolena kvalitativní metoda získání dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů. V závěru práce jsou zpracovány a interpretovány výsledky šetření.
Systém podpory rodin dětí se zdravotním postižením
Náměstková, Petra ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
NÁMĚSTKOVÁ, Petra. Systém podpory rodin dětí se zdravotním postižením. Praha: Katedra sociální práce, Universita Karlova, 2015. 70 str. Diplomová práce. Práce se věnuje problematice systému podpory rodin dětí se zdravotním postižením. Cílem této práce je zkoumání současných podpůrných systémů rodin dětí se zdravotním postižením na území České republiky. Teoretická část popisuje základní charakteristiky jednotlivých druhů zdravotních postižení, je zaměřena na život rodin, které pečují o dítě s postižením, přibližuje teorii sítí a v potřebných souvislostech zdůrazňuje problematiku sociální pomoci o jedince se zdravotním postižením a možnosti využívání svépomocných skupin. K získání potřebných dat pro naplnění cíle práce bylo využito strukturovaného rozhovoru jako jedné z technik kvalitativního výzkumu. Respondenty se stali rodiče dětí se zdravotním postižením. Protože výzkumný soubor diplomové práce obsahuje pouze dvacet rodin dětí se zdravotním postižením, není možné získané poznatky zobecnit na veškeré rodiny pečující o děti se zdravotním postižením na celém území ČR. Je nutné k tomuto faktu přihlédnout a veškeré závěry aplikovat pouze pro zkoumaný soubor, který vznikl na určitém místě a v určitou dobu. Na základě výsledků výzkumného šetření této práce lze konstatovat, že v 70% oslovených rodin je...
Děti na integračním táboře- jejich projevy a vazby
Čadilová, Alžběta ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje chování a vztahům dětí na letním integračním táboře, kde se setkávají děti z rodiny a děti z dětského domova. Cílem práce je postihnout rozdíly mezi těmito dvěma skupinami z pohledu oddílových vedoucích (v oblasti chování na táboře, vztahu k autoritě vedoucího a vztahu mezi dětmi) a v jednotlivých oddílech zmapovat vzájemné vztahy, především zjistit, jaké postavení zde mají děti z dětských domovů. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou v první kapitole rozebírány možné rozdíly mezi dětmi, které jsou vychovávané v rodině a dětmi, na jejichž výchově se podílí dětský domov. Druhá kapitola pojednává o letních táborech a aspektech, které ovlivňují pobyt dítěte na táboře. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož hlavním zdrojem dat jsou dotazníky pro vedoucí, které poskytují informace o sledovaných oblastech u všech dětí na táboře, které se zúčastnily výzkumu. Vzájemné vztahy mezi dětmi a postavení dětí z dětského domova v jednotlivých oddílech jsou zkoumány pomocí sociometrie. Informace získané o obou skupinách jsou mezi sebou porovnány a objevené rozdíly jsou interpretovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.